شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 1867
بازدید: 1018

 

مقدمه – ابزارهای آنلاین

در این آموزش به معرفی سایت GTmetrix پرداخته ایم .استفاده از سایت های مختلف و ابزارهای آنلاین در زمینه های طراحی سایت و سئو و مواردی از این قبیل، برای هر مدیر وب سایت و طراح سایت می‌تواند مفید باشد. بررسی و استفاده از ابزارهای آنلاین و خدمات و مطالب این سایت‌های خدماتی، طراحان سایت و مدیران وب سایت‌ها را با نوآوری‌ها، مقاله‌ها و ایده‌های نو همسو می‌کند و کمک به بهینه سازی سایت و همچین بهبود عملکرد سایت میشود. بکارگیری ابزارهای آنلاین و سایت‌های خدماتی در مراحل مختلف طراحی‌ها چه طراحی سایت چه طراحی‌های دیگر آنلاین و همینطور راه اندازی و مدیریت و پشتیبانی وب سایت در موفق بودن یک سایت چه در حوزه طراحی و گرافیک ، چه در حوزه فنی و پشتیبانی می تواند موثر باشد.

 

معرفی GTmetrix

سایت GTmetrix یکی از ابزارهای آنلاین قوی و پرطرفدار است مخصوصا در ایران طرفداران زیادی به این سایت سر میزنند و وب سایت خودشان را مورد ارزیابی قرار میدهند، و جالب آن است که بدانید بیشترین ترافیک سایت جی تی متریکس از سمت ایران است و کاربران ایرانی بیشتر از هر کاربران دیگری وارد این سایت میشوند، GTmetrix یک سایت کارآمد جهت تست و آنالیز سرعت بارگذاری وب سایت است که به بررسی لودینگ و پارامترهای مختلف که در سرعت بارگذاری وبسایت تاثیرگذار هستند، می پردازد. و سعی دارد با نشان دادن فاکتورهای لازم باعث افزایش سرعت سایت شما شود.

قصد داریم دوره کامل و جامعی را درباره معرفی سایت GTmetrix و نحوه بهینه سازی اصولی سایت توسط ابزار جی تی متریکس را بررسی و آنالیز کنیم. چرا که در سایت‌های ایرانی هیچ یک به بررسی کامل و رفع خطاهای موجود در سایت جی تی متریکس به شکل کامل نپرداخته اند، پس با آموزش جی تی متریکس در سایت ما همراه باشید ?

 

نام وب سایت: جی تی متریکس – gtmetrix

زمینه فعالیت: سرویس آنالیز رایگان بهینه سازی وب سایت ، خدمات آنلاین در اینترنت

توضیحات : بهینه سازی سرعت و عملکرد سایت – Website Speed and Performance Optimization

آدرس وب سایت : gtmetrix.com

 

توضیحات بیشتر درباره GTmetrix

میتوان گفت سایت جی تی متریکس یکی از بهترین سایت‌های تست سرعت می‌باشد و ارزیابی کلی خود را بر اساس امتیاز دهی ارائه می‌دهد همچنین سایت شما می‌تواند تمامی موردهایی که در لود سایت شما تاثیرگذار هستند را برایتان لیست کند تا شما راحت‌تر بتوانید سایتتان را اصلاح کنید. حتی جی تی متریکس به شما فایل اصلاح شده سایتتان را نیز ارائه می‌دهد که به راحتی با قرار دادن آن در جای خود می توانید سرعت سایت خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید. بعدا به شکل عملی بیشتر این موضوع را درک خواهید کرد.

این سایت آنالیز و بررسی سرعت بارگذاری سایت و بخش های مختلف آن را به صورت آنلاین فراهم کرده است . Gtmetrix به مدیران سایت ها کمک می کند که از چگونگی بارگذاری بخش های مختلف سایت خود مطلع شده و از نقاط ضعف و اشکالاتی که ممکن است در روند بارگذاری و لود قسمت های مختلف از جمله تصاویر، اسکریپت ها، میزان فشرده سازی فایل ها و … وجود دارد، آگاهی یابند. اگر مدیر سایت یا طراح وب هستید حتما URL سایت خود را در بخش مربوطه، در این سایت وارد نموده و از امکانات مفید آن استفاده نمایید.

در این سایت نتیجه را در دو طبقه بندی یکی page speed که نشان دهنده سرعت بارگذاری صفحات سایت است که با بهره گیری و استفاده از قوانین گوگل سایت را بررسی میکند و مورد دومی yslow که نشان دهنده کارایی و عملکرد سایت و سرور است که از فاکتورهای سایت یاهو منشا گرفته است.

لازم به ذکر است تمام امکانات و انالیز جی تی متریکس رایگان بوده و حتی نیاز به ایجاد حساب کاربری هم ندارد. برای شروع کار با جی تی متریکس GTmetrix.com شده و آدرس سایت خود را وارد نمایید و بعد مدت کوتاهی نتیجه را به شما نشان میدهد. امتیاز جی تی متریکس از F (خیلی بد) شروع میشود تا نمره A (بسیار عالی) و اگر نمره سایت شما مناسب نبوده و زیر B میباشد با خواندن این آموزش‌ها میتوانید نمره بهتری را بگیرید.

 

اهمیت سرعت سایت در سئو و افزایش رتبه

قطعا سرعت سایت از مهم ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت و سئو است. به صورتی که به هیچ عنوان نمی توانید از کنار آن راحت بگذرید. به یاد داشته باشید که هدف اصلی ما از بهینه سازی سایت، جلب رضایت کاربر می‌باشد و در مرحله بعد موتور جستجو ارزش دارد پس اگر مثلا یکی از فاکتورهای بهینه سازی باعث اذیت کاربران شما می‌شود ولی از طرف دیگر باعث بالا رفتن امتیاز سایت در ابزارهایی مانند جی تی متریکس میشود قطعا باید آن فاکتور را نادیده گرفته و نمره بالا را فدای کاربران کنید،

شاید با خود بگویید مگر می‌شود فاکتورهای سایت‌های معروفی همانند جی تی متریکس تضادی با راحتی کاربر داشته باشد؟ باید گفت گاهی تداخل در بهینه سازی یا بهتر بگوییم بهینه سازی بیش از حد سایت باعث کندتر شدن و پایین رفتن راندمان کاری سایت میشود ولی ممکن است این مورد را ابزارهای آنلاین توانایی نشان دادنش را نداشته باشند.

در ادامه دوره به این موضوعات رسیدگی خواهیم کرد و چند مثال میزنیم تا بهتر متوجه این موضوع شوید، توجه داشته باشید که بهینه سازی همانند نمک در تهیه غذا میماند غذای بی نمک همانند غذای شور لذتی ندارد و اندازه ریختن آن به هنر آشپز بستگی دارد،‌پس سعی کنید هنرمند باشید و فقط به ابزارهای آنلاین تکیه نکنید.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که گوگل در این مقاله اعلام کرده که سرعت سایت تاثیر مستقیم بر روی تجربه کاربری و همینطور Crawl Budget می‌شود (Crawl Budget یعنی بودجه خزش، به تعداد صفحاتی که ربات گوگل می‌تواند خزش را انجام دهد توضیحات بیشتر در مقاله Crawl Budget چیست). و همینطور صریحا موتور جستجوی گوگل در پست Using site speed in web search ranking گفته است که سرعت سایت یکی از فاکتورها برای الگوریتم‌های گوگل در رتبه‌دهی می‌باشد. بنابراین برای گسترش کسب و کار خود و رونق تجارت آنلاین درصدد رفع خطاهای سایت خود باشید، لیست خطاها را می‌توانید در سمت چپ صفحات مشاهده کنید.

اگر سوالی داشتید حتما مطرح کنید. این جلسه از آموزش GTmetrix هم به پایان رسید در جلسه بعد به معرفی قسمت‌های ابزار این سایت پرداخته و لیست خطاهایی که قصد داریم در دوره آموزش GTmetrix مطرح کنیم را بیان میکنیم.

نویسنده

مدیر سایت
تلاش می کنیم بهترینها را برایتان دست یافتنی می کنیم! وقتی می بینیم که نیازهای شما با محصولات سایت ما برطرف می شود، بسیار خرسند می شویم. ما پشتیبانی 24 ساعته در تمام ایام هفته از طریق تیکتینگ و چت آنلاین داریم.